[NUUG fiksgatami] Presse: Større sak på bt.no, tips til flere saker

Kyrre Sørensen kyrre.sorensen at gmail.com
Wed Mar 21 05:51:58 CET 2012

Hei.

Kom en større sak på Bt.no om at kommunen ikke har benyttet seg av løsningen,
selv om de tidligere har lovet å benytte seg av løsningen

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ingen-har-hentet-dette-skrotet-pa-ett-ar--2671993.html

Kom med en del gode poenger syntes jeg, og jeg ser at det kommer inn
mange nye saker i Bergen nå.

Driver også å brainstormer tips til andre aviser/media for å følge opp
om fiksgatami.

Tittel og tema til saker kan være:

-Kommuner bruker penger på lukkete løsninger
-Finner opp hjulet på nytt
-Fri kildekode og 10 000 saker
-kommunene bruker millioner på å kjempe mot innbyggernes ønske i å
bruke nasjonal åpen løsning.
-Må man vite hvilken kommune man bor i i Norge?
-Enkelte byer liker å bruke penger.
-Bryr seg ikke om innbyggerne
-Tvinger innbyggere til eget system (Enkelte kommuner)
-Følger ikke forvaltningsloven
-55 kommuner har skjønt det, sparer tid og penger, og hører på innbyggerne
-Hvorfor skal alle finne opp hjulet selv?
-Storbyene kjemper mot 10 000 saker
-slår knockout på private løsninger
-Vi tester innmeldingsløsninger og gir karakter (jeg vil hjelpe)
-Hvorfor er kommunene sine løsning lukket?
-Må alle byene har hvert sitt system?
-Hvor mye koster rammeavtalene innbyggerne?
-Har ikke byene lov til å bruke gratis, har solgt seg til IT-leverandører?
-Hvilken kommuner i Norge har mest fremtidsrettet rapporterings løsning?

mvh
Kyrre Sørensen