[NUUG fiksgatami] Vil du bidra med å svare på henvendelser til fiksgatami?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Sep 11 15:28:32 CEST 2012

[Johnny Solbu]
> Jeg er en av de som har fått rt-tilgang for å kunne svare på
> henvendelser.  Det ble bare med tilgangen, for jeg fikk aldri noen
> info om /hva/ jeg skulle gjøre, hvordan det eventuelt skulle gjøres
> og enda viktigere, hva jeg /ikke/ skulle gjøre. Jeg etterlyste et
> par ganger instrukser på irc, men de ble ikke besvart. Derfor la jeg
> ned forsøket på å hjelpe da jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre og
> det var tilsynelatende ingen vilje til å hjelpe.

Veldig leit å høre, da det ikke står på viljen men evnen.  Dagene er
for fulle til at jeg rekker alt jeg burde.  Jeg kan ikke huske å ikke
ha svart på noen slike henvendelser på IRC, så det må jeg bare beklage
at jeg har gått glipp av dine forsøk!

> Det bør være en opplagt oppgare å instruere de som får tilgang og
> lære de opp i hva de skal gjøre, hvordan det skal gjøres og
> eventuelt hvorfor det gjøres slik.  Oppgaven er ikke så opplagt for
> utenforstående og nybegynnere som det kan se ut til.

Oppgave en er å dra informasjon ut av meg og Cato, og oppgave to er å
dokumentere hva som skal gjøres på wikien,
ikke har mer klart, men det er slik det er og endel av problemet som
må fikses.  Gjerne av noen med mer tid til overs enn meg.

Du kan jo starte med alle "Jeg er på ferie"-meldingene, som skal få
status 'rejected'.  Jeg ville tatt det via å velge fiksgatami-køen på
forsiden, endre søket til å også søke etter 'ferie' i content, så gått
inn på hver sak og sjekket om det er en slik sak, valgt 'resolve' hvis
det er en feriemelding, endret status fra resolved til rejected, og
valgt 'update ticket' for å lagre.  Sa er det tilbake til
søkeresultatet for å ta neste sak.

Det burde bli kvitt noen titals åpne saker.