[NUUG fiksgatami] Utvikler du FiksGataMi-app for Android?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue Apr 9 10:07:07 CEST 2013

[André Lindhjem]
> Det er jo applikasjonen som forsøker å hente disse. Jeg har satt opp
> startet prosjektet. Selve kallene som går mot fiksgatami har jeg
> ikke endret på.

Huffda.  Så problemet har vært der hele tiden.  :(

> Noe av det jeg ser på er:
> - Implementerer kart for valg/korrigering av posisjon.
> - Mulighet for å hente bilde fra galleriet på telefonen.
> - Muligens endre noe rundt henting av posisjon (GPS/GPS-tagget
> bilde/posisjon fra kart).

Det høres veldig bra ut. :)

> Hvis problemet er at antallet kall er for stort, så mistenker jeg at
> noen endringer rundt hvordan vi finner posisjonen fører til at den
> kalles for ofte. Legger inn en logglinje her så ser jeg evt. det når
> jeg starter prosjektet igjen.

Problemet er at den bruker et API som fører til at det sendes epost,
mens den i stedet bør bruke et API som ikke fører til at det sendes
epost.  Dvs. den bør bruke /open311/-grensesnittet for å finne
kategorier, ikke /import/.  Jeg mistenker at problemet bare ble ekstra
synlig på grunn av mengden. :)

--
Vennlig hilsen