[NUUG fiksgatami] Fiksgatami nede, apache krasjet?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sat Dec 20 07:37:35 CET 2014

[Marius Halden]
> Det var en del trøbbel med å importere databasen til mapit, så jeg endte
> med å gå tilbake til den gamle fiksgatami intill videre, skal se om jeg
> får fikset det i morgen.

Aha.  Takk for tipset.  Vi bør sende ut pressemelding og blogpost
etter oppgradering, så det er fint om du gir varsel om når du vet at
neste forsøk går som planlagt.  Jeg skal forsøke å formulere en
pressemelding/bloggpost.  Har jeg tilgang til den nye
fiksgatami-maskinen?  Kom ikke inn med ssh til root@ som på den gamle.
Ville titte på partisjoneringen.

I mellomtiden la jeg til /etc/apt/preferences.d/hold-back-postgresql
som ser slik ut for å holde tilbake de nye databasepakkene og
oppgraderte resten:

  Package: postgresql-8.4 postgresql-client-8.4 postgresql-server-dev-8.4
  Pin: release o=Debian
  Pin-Priority: -1

Etter oppgraderingen fjernet jeg fila og rebootet maskinen, så nå er
det færre kjente sikkerhetshull på maskinen. :)