[NUUG fiksgatami] Hva kan slettes fra FiksGataMi-disken?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Mon Aug 13 20:01:37 CEST 2018

[Marius Halden]
> Jeg vet ikke om det noe poeng å bruke tid på å finne noe å slette. Jeg
> har lagt til en 30G disk i volumgruppen og utvidet /var med 4G.

Veksten ser ut til å være stor.  Skal vi repetere dette hvert år?

Tok en titt på filene, og det ser ut til å være mange duplikatbilder i
to kataloger.  Her er statistikken fra en kjøring av:

  hardlink -t -v --dry-run \
    /var/www/fiksgatami.no/fixmystreet/web/photo \
    /var/www/fiksgatami.no/upload

Det er altså mulig å redusere diskbruken på /var/ til litt over
halvparten:

Mode:     dry-run
Files:    46772
Linked:   17089 files
Compared: 39432 files
Saved:    19.60 GiB
Duration: 1105.77 seconds

Gitt at opplastede bilder ikke endres, mistenker jeg det et trygt å
hardlinke dem.  Resultatet fra kjøringen ligger som
~root/hardlink-photos.txt på maskinen.