[NUUG fiksgatami] Oppdatere administrasjoner, Fylkes- og kommunesammenslåinger – hvordan

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed Jan 10 17:14:22 CET 2018

Hei.

[Johnny A. Solbu]
> I år ble mange kommuner og to fylker slått sammen ved nyttår.
> Det betyr at en god del administrasjoner må få endret hvor ting
> havner.

Jepp.  Og epostendringene er nok det minste problemet, da mapit.nuug.no
må oppdateres med alle grenseendringene i tillegg. :)

> Er det en enkel måte å masse-redigere epostadresser for en
> administrasjon, eller må man manuelt endre en adresse av gangen?
> Sitter til eksempel å endrer Hurum nå, da de har ny kommunal-eid etat
> som skal ha alle henvendelsene. Men det er jo nesten 30 epostadresser
> som skal endres bare for Hurum, og jeg ser ingen måte å endre noe uten
> å endre hver enkelt, submitte, endre neste og submitte igjen.
>
> Er det virkelig ingen enklere måte å endre slikt?

Vi har aldri laget et script for å endre slikt maskinelt.  Det er mulig
å få til, men krever noen timers utviklertid.  Selv jeg har endret slikt
via webgrensesnittet, og latt meg irritere over at det er mye dilling i
nettlesergrensesnittet. :)

Kanskje noen andre brukere av Fixmystreet-koden har laget et slikt
script?