Samarbeid om åpne data med slovakisk NGO

aktive at nuug.no aktive at nuug.no
Fri Apr 12 12:26:46 CEST 2013

Hei allesammen!

Jeg kom nettopp tilbake fra European Data Forum, som er en ny ganske ny
konferanse. Jeg har holdt litt kontakt med Peter Hanecak fra Slovakia. Han
jobber med diverse åpne data-prosjekter på fritiden, men ønsker å få gjort mer
med litt penger. Det viser seg at Norge har et program i øst-europa der de kan
få penger hvis de har et etablert samarbeid med en norsk tilsvarende partner.
I Peters tilfelle betyr det at han må etablere et samarbeid med en norsk NGO
(non-governmental organisation, i praksis en frivillig organisasjon uten
profittmotiv). Organisasjonen trenger ikke å jobbe bare med åpne data, men det
må være et av temaene. Etter å ha pratet litt med Heather fra DIFI (som mange
kanskje kjenner), fant vi ut at NUUG er blant de mest relevante
organisasjonene å ha et slikt samarbeid med.

Så mitt spørsmål til dere, er det noen her som har lyst til å samarbeide med
en oppegående fyr i Slovakia om åpne data, slik at det heves fra helt ubetalt
til litt betalt basis?

Jeg for min del har for lite tid til overs men kan gjerne fasilitere.

Kjetil

Kjetil