[NUUG jobbmarked] Lyst på jobb i Google?

Eivind Eklund eivind at google.com
Wed Jan 13 17:55:45 CET 2010

Jeg jobber som SRE (Site Reliability Engineer) hos Google i Dublin.  Vi
ønsker å ansette flere til lignende stillinger; hvis noen er interessert og
tror de kan være kvalifisert, send meg en mail med litt om deg og jeg kan
sette deg i kontakt med en recruiter.

Site Reliability Engineering er om å holde Googles systemer raske og
stabile.  For å kunne gjøre jobben trengs det noe erfaring både med
Unix-systemer og programmering;  arbeidsoppgaver varierer etter dine
styrker. Du vil delta i en vaktordning for systemene du arbeider med, der du
i perioder vil være den som er ansvarlig for å fikse det hvis noe går galt.

For å kunne jobbe her må du være komfortabel med engelsk som arbeidsspråk;
vi har folk fra hele verden her, så alt teknisk foregår på engelsk.
--
Eivind Eklund - Site Reliability Engineer
Google Ireland Ltd. : Registered in Ireland with company number 368047.