[NUUG jobbmarked] Arbeidsledig?

Cirstyn Bech-Yagher cirstyn at northern-studios.com
Wed Jun 27 13:25:28 CEST 2012

Hei J

(Ser at det er et par gamle kjente på listen her, så ekstra hei til dere J -
beklager dobbelposting til deg, BTS)

Jeg jobber pt hos Centerpoint som prosjektleder. De ringte og lurte på om
jeg kjente noen som var  på jakt etter Linux-jobb?

Passer godt til nyutdannede, eller dersom man har *litt* erfaring.

Send meg en epost, dersom dere kjenner noen, eller er interessert selv:

Dette er jobb-spec’en:

Innleie av konsulent for ca ett år for å erstatte en av våre ansatte som
slutter 31/8.

Starttidspunkt så raskt som mulig slik at konsulenten kan få opplæring.

Arbeidstid de første måneden er 5 dagers uke.

Lokasjon er foreløpig  på Bekkestua.

Arbeidsoppgaver vil være:

·         Drift av Linux servere med en egenutviklet Java applikasjon kalt
SESAM.

·         Sjekking av meldinger og logger for å sikre stabil drift samt at
diverse PHP jobber med datautveksling går.

·         Rette eventuelle feil i databasen.

·         Bistå i en fremtidig konvertering fra SESAM til et standardsystem.

·         Brukerstøtte på PC problemer ved behov

Kompetanse som  trengs:

·         Linux

·         MySQL

·         Java

·         Tomcat

·         Apache

·         PHP

·         VmWare

·         Litt EZ Publish

·         Brukerstøtte

·         Erfaring med utvikling er en fordel

Kunden er i en prosess der de outsourcer drift av alle IT systemer til
Basefarm.  Dato for overføring av SESAM er ikke fastsatt da de nærmer seg
ferietid men det vil skje i løpet av de nærmeste månedene og da vil
arbeidsmengden minke.

De  har også planer om ta i bruk et standardsystem som erstatning for SESAM,
forhåpentligvis innen ett år.

Kunde vil flytte til Universitetsgaten 10 i Oslo i løpet av desember slik at
arbeidsstedet vil bli endret når det skjer.

Min personlige erfaring med Centerpoint er at det er et ok selskap å jobbe
for – jeg har ansatt nr 14 av ørten hundre konsulenter, og en av grunnene
til at jeg blir, er at jeg får god lønn, og veldig ryddige arbeidsforhold –
dersom slikt er av interesse.

Svar trengs innen  05/7

Cirstyn