[NUUG jobbmarked] Spennende Linux jobb i Sykehuspartner

Lars Solberg lars.solberg at gmail.com
Tue Jan 29 14:21:32 CET 2013

Hei

Jeg skal bytte jobb, og den gamle stillingen min ligger nå ute på finn
@ http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=39538123

Jeg vil det beste for Sykehuspartner, så jeg sender ut denne mailen
sånn at flest mulig Linux-huer ser stillingen, ettersom det ikke kom
veldig godt fram i finn utlysingen hva jobben dreier seg om.

Men om noe av det under virker fristende, så send inn en søknad :)

Det nye Linux miljøet vi har bygget opp består i korte trekk av en god
miks av RedHat 5/6 (Oracle har gjort 6 migreringen trengere enn
håpet), en satellite server (samt noen satellite proxier), mye puppet,
og mye små/større egne løsninger (ingen som finner opp hjulet på nytt,
men enkelte script for å løse enkelte problemer).

Generelt sett så er det nye Linux miljøet veldig spennende, komplekst
og morsomt å jobbe med! De gamle miljøene er der fortsatt, men de er
på vei ut. Alt av ny installasjoner blir på det nye miljøet; så kun
feilsøking og problemløsning på det gamle miljøet m.a.o.

Så om du trives med Linux (RedHat), puppet, python og scripting, så
kanskje dette er en god mulighet. Ingen cowboy-tankegang, men bruk av
teknologier ved behov.

Ellers bruker vi Splunk i økende grad (om noen syns det er spennende).

Miljøet og kollegaene er også veldig bra!!

Send meg gjerne en mail om du har flere spørsmål..

Mvh
  Lars // Linux - Serverdrift