[NUUG kart] Par spørsmål om tagging - Openstreetmap

Vegard Wærp vegarwa at online.no
Sun Aug 19 18:56:29 CEST 2007

Heisann,

Forholdsvis ny til Openstreetmap, men har så smått begynt å legge til
litt veier i Kongsberg-området. I den forbindelse har jeg et par
spørsmål angående tagging hvor jeg ikke fant noe svar på wikien.

1. Tagging av veier som har felles trasé
Her i Kongsberg deler E134 og Riksvei 40 trasé et stykke. Hvordan tagges
dette? Lager man en way med ref="E134,RV40" eller noe lignende, lager
man to ways som bruker de samme segmentene, men med hver sin ref, eller
gjør man det på en helt annen måte?

2. Fylkesveier
Når det gjelder fylkesveier, tagger man ref=FVXX, eller kun ref=XX? Det
står kun at man skal bruke highway=secondary, ikke hva man skal ha i
ref-taggen på
<http://wiki.openstreetmap.org/index.php/No:Map_Features#County_and_municipality_kept_infrastructure_roads_.28hierarchy_sorted.29>

Mvh,
Vegard Wærp