[NUUG kart] Sykkelveier, gangstier etc.

Øyvind Ottestad oyvind at ottestad.cc
Mon Aug 20 15:54:12 CEST 2007

Har lagt til noen sykkelveier nord for Sognsvann i Oslo:
http://openstreetmap.org/?lat=59.9820031008222&lon=10.70875023590069&zoom=13&layers=B0F

Har her brukt highway=track & surface=unpaved for grusveier som fører
til hytter selv om veiene er avstengt med bom. Grusveier som egner seg
for sykler, men ikke for biler har jeg tagget cycleway=yes, foot=yes,
highway=cycleway og surface=unpaved. Mindre stier som ikke egner seg
eller i mindre grad egner seg for sykler har jeg tagget highway=footway,
surface=unpaved.

Er dette gode løsninger?

Øyvind