[NUUG kart] Retning på segmenter i natural=water

Johan Ur Riise johan at riise-data.no
Wed Aug 22 21:18:12 CEST 2007

On Wed, 2007-08-22 at 19:55 +0200, Håkon Enger wrote:

> [...]
>
> Heller en bug på Map_Features-siden, vil jeg si. Det har SVJV aldri vært
> nødvendig å ha noen bestemt retning på natural=water. Dette med "vann på
> høyre side" gjelder bare for natural=coastline.

Layer=1 var det som løste problemet. Og ja, det ser ikke ut til at
retningen har noe å si. Men det forekommer meg noe ulogisk, et vann kan
jo i teorien bli så stort at tegneprogrammet ikke ser hele, og derfor
trenger denne høyre/venstre-informasjonen. Samme problemstilling som for
coastline. Jeg tenker derfor at jeg ikke skal rette den infoen på
map-features.

Layer står også faktisk nevnt (Layering may also be required).

Ok. Livet går videre.