[NUUG kart] OSM - Plassering av bynavn på kartet

helgehaf at aitel.hist.no helgehaf at aitel.hist.no
Tue Dec 11 20:55:01 CET 2007

Jeg holder på å oppdatere gater i Trondheim. Nå oppdaget jeg at bynavnet
"Trondheim" er plassert langt utenfor sentrum, men nær midten av
bebyggelsen.  Kilden er earth-info.nga.mil.

På et veikart syns jeg det er naturlig å ha bynavnet i det man regner som
sentrum. Er navnet bare plassert slik utfra et satelittbilde e.l. uten
lokalkunnskap, eller er poenget at alt som er i passende avstand fra noden
er "innenfor" byen?

Jeg kunne tenke meg å flytte by-noden, men i det siste tilfellet kan det
vel ha noe for seg å la den stå?

Helge Hafting