[NUUG kart] OSM - Plassering av bynavn på kartet

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Tue Dec 11 23:33:22 CET 2007

Tja... det kan jo hende at Trondheim har et mer naturlig nullpunkt enn
på Berg (Som ikke ligger innenfor den gamle byen en gang, men  i gamle
Strinda kommune). Eiendomsgrensene i Trondheim er (eller var?)
plassert i et koordinatsystem med spiret på Domkirken som
nullpunkt.... Jeg ville vel egentlig funnet det naturlig at noden ble
flyttet til Midtbyen. Lokalkunnskap er gull verdt ;-)

Bernt Marius Johnsen