[NUUG kart] Gjør ferdig Trondheim sentrum!

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Wed Dec 12 21:54:26 CET 2007

On 12/12/2007, Einar Ryeng <einarr at pvv.org> wrote:
> Hei,

> Akkurat steder som Midtbyen ville vært svært mye lettere å tegne av fra
> et flyfoto enn å traske rundt og mappe med GPS. Særlig veitene er
> vanskelige, ihvertfall sliter jeg med å få noe som ligner god
> nøyaktighet der med min eTrex Vista HCx.

Det er et problem, ja...

> Så om noen har tilgang til et fritt flyfoto av Midtbyen hadde det vært
> veldig fint. Det finnes jo også noen bygninger der som burde vært tegnet
> inn (Nidarosdomen comes to mind).

Vel, bruker en del WMS-plugin'en i JOSM og Landsat-bildene, men det er
overskyet over Trondheim. Det var vanskelig nok å tolke Munkholmen,
havna, Nidelva og Kanalen her en dag, men gatenettet er helt umulig.
Jeg vet ikke om andre fritt tilgjengelige kilder.

> --
> Einar Ryeng

Bernt Marius Johnsen