[NUUG kart] Gjør ferdig Trondheim sentrum!

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Sun Dec 16 19:25:53 CET 2007

On 16/12 18.55, Bernt M. Johnsen wrote:
> Når det gjelder veitene i Trondheim: De som ikke er kjørbare med bil,
> hvis de settes opp som highway=pedestrian, ser de jo like prominente
> ut som Nordre gate, så jeg har inntil videre satt de som
> highway=cycleway uten at jeg er happy med det, mens jeg ser Bjørn
> bruker highway=footway. Noen tanker om det?

Pedestrian bør vel kanskje forbeholdes brede veier som kunne hatt
(og/eller har hatt) biltrafikk men er allokert til fotgjengere istedet.

Jeg valgte highway=footway fordi det er langt flere som går enn sykler
og de er ikke del av noe sykkelnettverk.  Vi har vel ikke noen klare
regler for hva som er cycleway og hva som er footway.  Men veitene
burde ihvertfall være like, enten vi velger det ene eller det andre.

Ellers la jeg inn en "note" om formelt riktig uttale av Sommerveita. :-)

- Bjørn