[NUUG kart] Gjør ferdig Trondheim sentrum!

helgehaf at aitel.hist.no helgehaf at aitel.hist.no
Mon Dec 17 17:32:28 CET 2007

> [...]

> En annen ting jeg urgler meg litt over er parkeringsplasser.
> Nå har vi en del parkeringsplasser som er helt tildekket av et
> nett av highway=service. Jeg synes det kun er hvis du har en
> veg tvers over parkeingsplassen som du bruker for å nå noe bak
> parkeringsplassen at du trenger å la en highway=service krysse
> en parkeringsplass. (Kanskje også en hovedfartsåre på
> parkeringsplassen hvis den er kjempestor.) Ellers burde veien
> slutte på en node som deles med kanten av parkeringsplassen,
> for å klart vise hvor man kjører inn og ut.

Jeg har lagd noen slike. Mulig det er å overdrive, men det viser
ihvertfall hvordan parkeringsplassen er organisert. Med navigasjonsprogram
kan de som ikke er kjent bli dirigert til den utkjøringen som passer best
for videre kjøring - IKEA har f.eks. to veier ut.

Er parking_lane i bruk ellers?

Helge Hafting