[NUUG kart] Kystlinjer

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Tue Dec 18 19:11:51 CET 2007

On Tue, Dec 18, 2007 at 03:54:00PM +0100, Sverre Didriksen wrote:
> Hei
>
> Veldig bra tips!  Dette var jeg ikke klar over at fantes.  Jeg har rettet
> en del feil i Oslofjorden, Drammensfjorden og Tyrifjorden, men ser at jeg
> ikke har fått med meg alt.  Vet du om mapnik vil rendre korrekt også på
> nære zoomnivåer når alt er rettet?

Som Knut Arne påpekte; foreløpig bruker mapnik PGS rådata på
nære zoomnivåer. Det du *kan* fikse er Tyrifjorden og andre
store innsjøer i området. Hvis du endrer disse fra
natural=coastline til natural=water så vil de dukke opp på Mapnik.
(Mapnik henter innsjøer fra databasen.)
Du får noen litt lange wayer, men det går altså fint for Mjøsa.

Hvis natural=riverbank snart begynner å virke på zoom-8-rendingen i
osmarenderer, så blir dette riktig så bra.

	Steinar