[NUUG kart] OSM med norske byer

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Wed Jun 6 13:02:06 CEST 2007

On Wed, Jun 06, 2007 at 12:23:35PM +0200, Espen Talberg wrote:
> Et spørsmål de stiller er om det er nok med at deres data er utgitt
> under «sa-by 2.0» lisens (CC Attribution-ShareAlike 2.0). Spørsmålet
> lyder: "Er 'by-sa 2.0' tilstrekkelig for dere i forhold til våre data?
>  Hvis 'ja', så er det i praksis det som er lisensen vi tilbyr våre
> data på"

Etter en diskusjon på #osm på IRC ser jeg at dette nok ikke er så
enkelt...

by-sa 2.0 har et attribution-krav, men det spesifiserer ikke hvordan
det skal fremstå. Kan du høre hva SSB mener om dette? Holder det for
de at kilden ligger i databasen, eller hva med en lenke fra siden med
kartet som har en liste med attributions?

I siste tilfellet må nok det diskuteres litt i osm før noe slikt kan
komme opp å gå, men om flere med interessante datakilder går med på
det kan det være en bra løsning.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre