[NUUG kart] "primary" er IKKE "fylkesveg" !

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Fri Aug 8 07:31:38 CEST 2008

Svar på egen melding:-)

Hva med denne normen:

lanes=1 settes på veistrekninger hvor er umulig eller ansees som
problematisk at 2 personbiler kan passere. I praksis vil dette si  4
meter og under. ( RangeRover classic er f.eks. rett under 2 meter brei).

Med denne normen, er det VELDIG lite av riksveinettet som blir tagget
med lanes=1.

Med en slik norm, blir:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Image:NO-RV7-18Wheeler.jpg

highway=primary
ref=RV7
est_widht=5
maxspeed=80

Jeg tror det er noen veier på 6 meter, som tidligere hadde 2 felter.
Mistenker at det kom regelen som ble henvist til tidligere, at et felt
kan være 2.75 m dersom trafikkmengden er lav nok. Dersom den bil høyere,
så fjerner de stripen (antagelse fra min side), og er dermed innforbi
regelverket..
--
Mike