[NUUG kart] Stier (var Turistforeningshyttene)

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Tue Dec 9 18:13:06 CET 2008

On Tue, Dec 9, 2008 at 12:45 PM, vegard <vegard at engen.priv.no> wrote:
> Er det noen tegn til at dette faktisk er blitt klarere i det siste?

ja.
highway=path har fått plass på Map Features lista og er støttet
av begge rendrerne. alt snakk jeg har lest om dette i det siste,
ifm diskusjon av mtb:scale=* (forøvrig under avstemning) og
andre tagger relatert til terrengsykling, hvor det har vært
noen nye forslag og en del diskusjon de siste ukene.

merk at highway=footway == highway=path,foot=designated
se områdene rundt Fredrikstad og Kjekstadmarka i Asker.
(cycleway er path med bicycle=designated, og
bridleway horse=designated.)

trail_visibility=* er også offisiell forøvrig.

marked_trail=* er ikke offisiell, men jeg bruker det til å legge inn
informasjon om merkede stier allikevel med tanke på å gjøre
en søk-erstatt operasjon den dagen det kommer en offisiell tagg.