[NUUG kart] Stier (var Turistforeningshyttene)

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Tue Dec 9 23:03:05 CET 2008

2008/12/9 Vidar Gundersen
<vibrog+no.nuug.kart at gmail.com<vibrog%2Bno.nuug.kart at gmail.com>

> ja.
> highway=path har fått plass på Map Features lista og er støttet
> av begge rendrerne. alt snakk jeg har lest om dette i det siste,
> ifm diskusjon av mtb:scale=* (forøvrig under avstemning) og
> andre tagger relatert til terrengsykling, hvor det har vært
> noen nye forslag og en del diskusjon de siste ukene.

Å få plass på Map Features er ingen heksekunst, og den sida har dessverre
mistet funksjonen som ei liste over "best practice" tagging.

> merk at highway=footway == highway=path,foot=designated
> se områdene rundt Fredrikstad og Kjekstadmarka i Asker.
> (cycleway er path med bicycle=designated, og
> bridleway horse=designated.)

Nja... Det er vel fortsatt dårlig med rendering- og rutingstøtte for
path-tagging slik det er beskrevet i wiki-sidene. Så kan man jo vurdere om
noe er riktig, fordi 15 personer på en wiki har blitt enige om noe.

> trail_visibility=* er også offisiell forøvrig.

For en eller annen verdi av offisiell. Høyst sannsynlig for en liten verdi
av offisiell.

Anse dette mer som en rant om hvordan dokumentasjon og implementering av nye
tags (ikke) fungerer, enn et konstruktivt innspill til hvordan stier skal
tagges. Måtte bare få det ut.

 - Gustav