[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Wed Dec 10 12:29:28 CET 2008

Generelt tror jeg det er veldig viktig å gjøre dette enkelt.  Det har
etter min mening en tendens til å blir for komplisert med for mange tagger
og verdier for hver tag.  Kartene kan fort blir rotete og vanskelige å
lese.  Se f.eks. på traktorveier (track).  På et o-kart som normalt er noe
av det mest detaljerte man får er det normalt bare en eller to typer
traktorveier.  At OSM har 5 er for mye.

Det bør være en eller maks to typer hytter.  En generell tag som f.eks.
man_made=hut og så kan man ha et par tagger som sier om den er privat, for
utleie, overnatting, med servering etc.  Og på kartet rendres det likt,
som hytter på vanlige kart.  På elektroniske kart og GPSer får man så opp
all tilleggsinfo.  Hytter på størrelse med Gjendesheim bør man vel kanskje
vurdere å legge inn som hotell tror jeg.

-Sverre