[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Wed Dec 10 13:38:44 CET 2008

On Wed, Dec 10, 2008 at 12:29:28PM +0100, Sverre Didriksen wrote:
> Det bør være en eller maks to typer hytter.  En generell tag som f.eks.
> man_made=hut og så kan man ha et par tagger som sier om den er privat, for
> utleie, overnatting, med servering etc.  Og på kartet rendres det likt,
> som hytter på vanlige kart.  På elektroniske kart og GPSer får man så opp
> all tilleggsinfo.  Hytter på størrelse med Gjendesheim bør man vel kanskje
> vurdere å legge inn som hotell tror jeg.

Hva med building=hut? Samt kanskje noe annet hvis det er et digert hus
som ligner mer på et hotell. access=private/public burde duge for å
differensiere mellom private og (mer eller mindre) offentlige hytter.

Har noen sett noen forslag til tagger som beskriver om du kan
overnatte eller bli servert mat?

Og ikke bare dokumenter slikt på norsk, det blir utrolig mye mer verdt
om det kan brukes av hele verden.

Jeg er helt enig i at map features / proposal / vote-systemet er
brekt, og at det trengs noe bedre, men få det på et eller annet vis
inn på wiki.openstreetmap.org, på et sted som ikke er alt for godt
gjemt, så er det i alle fall mulig å søke det fram.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre
bob at cakebox.net