[NUUG kart] Skiforeningen (var Stier (var Turistforeningshyttene))

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Wed Dec 10 21:43:08 CET 2008

2008/12/10 Kjetil Kjernsmo <kjetil at kjernsmo.net>:
> Men Steinars kommentar på
> http://www2.skiforeningen.no/archives/244#comment-91
> fortjener et skikkelig svar.

han fikk svar på epost, fordi den dagen for lenge siden
fikk jeg ikke postet kommentar pga spamming av bloggen.
jeg kan grave det frem og poste det.

> Svaret ligger vel noe i retning av en one-line/one-click oppdatering fra
> originalkilden, slik at det blir så enkelt å oppdatere OSM fra
> Skiforeningens data at ingen noensinne vil finne på å ikke gjøre det.

jeg vil ikke ha skiforeningens løypedata over det jeg har tracet i
Kjekstadmarka.
ikke nøyaktig nok, men kunne godt tenkt meg å bruke det til å legge inn
løypenummer, operator, etc. gjerne replisere deres data, slik at man kan trekke
ut OSM data tilsvarende et søk i Markadatabasen.

tenk å generere et skiløypekart over nypreppede løyper hver dag,
for å ta med seg i GPS'en. (sikter til mkgmap, OSM Composer nå.)