[NUUG kart] Fwd: [OSM-talk] N2000 database from Statens kartverk

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Fri Dec 12 11:11:27 CET 2008

[Bernt M. Johnsen]
> Dette ser ikke helt bra ut. Noen som *vet* med sikkerhet om dette er
> ok eller ikke?

Nei, det ser ikke bra ut.  Den eneste som _vet_ om dette er ok eller
ikke er vel bruker Jensens, som har tilgang til lisensavtalen.  Han
ser ut til å tro at så lenge programvaren er lisensiert trenger han
ikke sjekke hva lisensen innbærer, jamfør kommentaren på
<URL:http://commons.wikimedia.org/wiki/User_talk:Jensens#Kart>:

  Det er ikke fri tilgang til dataene, men her er det brukt lisensiert
  vare. Det er ubegrensede redigeringsmuligheter i kartene, og jeg er
  bare glad for tilbakemeldinger. Skal forbedre Rogaland
  snart. Jensens (talk) 10:20, 9 December 2008 (UTC)

Jeg tviler på at kartlisensen tillater publisering av bilder av
kartene på web, men det kan kun de som har inngått lisensavtalen
uttale seg sikkert om.  Noen må oppnå kontakt med Jensens for å
sjekke.

Vennlig hilsen,