[NUUG kart] Turistforeningshyttene

Helge Hafting helge.hafting at hist.no
Tue Dec 16 13:40:51 CET 2008

Gustav Foseid wrote:
> 2008/12/16 Vidar Gundersen <vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
> <mailto:vibrog%2Bno.nuug.kart at gmail.com>>
>
>     røde T'er til fjells, blått i lavlandet vel?
>     her er det også lokallagene som rydder og merker stiene,
>     så samme kan benyttes her, skjønt for en relasjon for
>     Rondanestien, med partier som vedlikeholdes av ulike lokallag
>     kanskje må bryte dette?
>

> For de fleste så er det ei DNT-sti. Navnet, alderen og
> lokallagsmedlemskapet til de som deltar på dugnaden er ganske langt unna
> interessant for en kartbruker. Like lite som hvilken entreprenør som har
> [...]

For "operator" bør en bruke den det evt. er aktuelt å kontakte angående
stien.  For bensinstasjon/hotell er dette opplagt, bruk den
lokale adressen og tlfnr. Det er dit du ringer for å reservere rom
eller bestille tauing.

For turstier er det vel en aktuell problemstilling hvor man henvender
seg for mer informasjon, og evt. hvem man sier fra til om man finner at
stien har rast ut, skilt falt ned, dårlig merket, mye søppel o.l.

Da vil jeg tro at lokallag er mest interessante.  Hvis man ikke
når frem til et DNT lokallag er det opplagt at man kan prøve å henvende
seg sentralt også.

Hvem som i sin tid laget stien er irrelevant for kartet. Men det er
kan være interessant å vite hvem som har vedlikeholdet og vet hvorvidt
snøen ligger ennå.

Helge Hafting