[NUUG kart] Øyer i vann

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Dec 19 09:27:40 CET 2008

erij at online.no wrote on 18.12.2008 21:43:13:

> Det er forklaringer her:
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Relation:multipolygon
>
> Jeg tagger da typisk outer polygonet som natural=water eller
> waterway=riverbank og lar inner være utagget (gitt at det ikke skal være
> noe spesielt).

Alternativt kan man ta en enklere variant uten å bruke multipolygon.
Vannet tagges da med natural=water og øyene tagges med samme tag, men med
motsatt retning.  Som du sikkert vet skal vannet alltid være på høyre side
i forhold til retningen på linjene.  I sjøen (havet) hvor kystlinjer
tagges med natural=coastline kan du bruke samme metode.  Taggen
natural=land kan alternativt brukes begge steder på øyer.