[NUUG kart] Fylkesveger i Trondheim

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Fri Feb 1 16:31:45 CET 2008

Flere av mapperne i området har lagt merke til at NVDB og Norgesglasset
viser at fylkesveger i Sør-Trøndelag endrer status til kommunal veg med
det samme de krysser grensen til Trondheim kommune, og dette ble vel også
diskutert på den sammenkomsten vi hadde for litt siden.   Jeg kontaktet
vegkontoret i kommunen i dag, og fikk følgende svar:

 > Hei
 >
 > I perioden 2004-2007 hadde Trondheim kommune et såkalt
 > Transportforsøk hvor alle fylkesvegene ble nedklassifisert til kommunale
 > veger. Fom 01.01.2008 har disse vegene på nytt status som fylkesveger.
 > Den aktuelle vegen har FV nr 950 fra Rotvollkrysset til Malvik grense.

 > Mvh Svein Bjørn Vodahl, stabsenhet for byutvikling

....så da skulle det mysteriet være oppklart

--Magne