[NUUG kart] Rundkjøring i tunnell

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Sun Feb 10 23:13:49 CET 2008

Åsmund Grammeltvedt wrote:
> Det ser ikke ut som om osmarender liker at man starter nye ways inne i
> tunneller. Det blir fort stygt om man setter opp en vanlig rundkjøring, som
>http://openstreetmap.org/?lat=69.65925&lon=18.95181&zoom=15&layers=0BFT
>
> Er dette noe jeg må leve med, eller finnes det noen lur måte å komme seg rundt
> problemet på?

Så det fins flere slike enn den i Drammen . . .

Såvidt jeg vet har osmarender et forum for utvikling. Du kan melde fra
om problemet der. Det er sikkert noe så enkelt som at de ikke har tenkt
seg muligheten for underjordiske kryss og rundkjøringer.

Generelt registrerer vi ting slik som de er - vi lager ikke feil for å
tekkes
tegneprogrammene. Det er nok av utviklere som ser på slike ting, og
dette er neppe noen vanskelig sak. For øyeblikket tegner de
sannsynligvis en bue hver gang en veibit med tunnell ender - selv om
den munner ut i en annen tunnell. Forbedringen er enkel, og går på å
bare tegne buer der det skifter mellom tunnell og ikke-tunnell.

Helge Hafting