[NUUG kart] Sykkelruter

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Feb 15 16:38:39 CET 2008

On Mon, Feb 04, 2008 at 03:09:43PM +0100, Bernt M. Johnsen wrote:
> Trondheim er nå på sykkelkartet:
> http://www.gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=12&lat=9201719.86568&lon=1163275.13298&layers=B00

Har du kontakt med Allan? Jeg mistenker at dere har satt bboxen for
Trondheim litt for liten, og at den burde vært utvidet sørover. Heimdal
er ikke med på høye zoomnivåer, og jeg vet det går en del sykkelveier
i området der som vi etterhvert vil ha med.

Urelatert: En ting jeg har lurt litt på er om man burde koble sammen en
gang- og sykkelsti med den tilhørende veien på en eller annen måte,
muligens med en relasjon. Eventuelt kunne man gitt gang- og sykkelstien
samme navn som veien den følger, men jeg vet ikke om dette er Rett[tm].

Om vi ikke legger inn denne informasjonen på en eller annen måte kommer
ruting med sykkelkart til å bli litt snodig siden gang- og sykkelstier
normalt ikke har navn. «Ta til høyre inn på ikke navngitt vei. Følg ikke
navngitt vei til den krysser ikke navngitt vei, og følg ikke navngitt
vei 800 meter. Du er nå framme.»

--
Einar Ryeng