[NUUG kart] Primary/secondary/tertiary i Trondheim

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Fri Mar 7 09:47:03 CET 2008

On 07/03 09.26, Magne Mæhre wrote:

> Brems nå litt..  Var dette et forslag for å se om vi var våkne? :)
>
> Ingen av de tre veiene har noe som helst karakter av å være
> lokal gjennomfartsåre, og ingen av de vil du ønske å bruke i
> ruting for å komme deg raskere frem til et sted enn via en
> annen vei.

Nei, blindveier har ingenting å si for ruting, men jeg vil nå mene at
ihvertfall Fjellseterveien (den eneste av disse som er asfaltert og
hvor det går buss) er såpass "viktig" at den fortjener å vises bedre.
Hvis det holder som kriterium...

Ellers fins det vel mange andre veier som er "uungåelige" i
ruting-sammenheng fordi de er eneste vei gjennom en dal eller over et
fjell, uten at de diskvalifiseres av den grunn.

- Bjørn

PS. har dessverre ikke vært særlig aktiv i det siste, har vært litt
plaget av "muse/tastatur-arm" og JOSM er omtrent det verste jeg kan
holde på med.  Skal få lagt inn noen biter skiløype med det første.