[NUUG kart] OSM: hvordan merker man skoler?

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Tue Mar 25 23:18:54 CET 2008

On Tue, Mar 25, 2008 at 10:59:45PM +0100, Helge Hafting wrote:
> Greit nok. Da legger jeg inn dette på wiki'en. Jeg regner med at
> folkehøgskole også er "college", da det også kommer etter videregående.

Nja, ikke nødvendig vis. Det er også markant forskjellig fra det
vanlige skolesystemet, så det virker litt feil å putte det sammen med
høgskoler. Til engelsk oversettes forresten gjerne til folk high
school.

Har vel egentlig ikke noe godt forslag på hva det skal være gitt den
listen, hva med å bare bruke amenity=folk_high_school? Evt. lage en
proposed feature og samle ting under education= i stedet for amenity,
det gjør det i alle fall mulig for en renderer å rendre et
felles-symbol for alle typer skoler, bortsett fra de den har lyst til
å bruke egne symboler for.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre