[NUUG kart] NRK, DNT og turkart

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Tue Nov 11 11:21:42 CET 2008

2008/11/11 Harald Holone <harald.holone at hiof.no>:

> http://www.nrk.no/magasin/natur/1.6303857
>
> Men hvem leverer kartdata?  Skal de plassere åpne værdata fra yr på
> toppen av lukkede data fra kartverket?

Selvfølgelig (direkte eller indirekte fra kartverket). Jeg er villig
til å sette en halvliter på at INGEN av de involverte noensinne har
hørt om OSM engang. I tillegg er det sannsynligvis involvert et
konsulentselskap som mest sannsynlig ikke kommer til å vurdere å bruke
open source til prosjektet heller.

Dette handler om folkeopplysning. Det er vi som jobber med open source
og åpne data (beklager språkblandingen) som må sørge for at kunnskap
om mulighetene blir spredd. Hvordan gikk det med den pressemeldingen
det ble snakket om her for en måned eller to siden????

--
Bernt Marius Johnsen