[NUUG kart] Ny tunell på E39 v/Vinjefjorden?

Steinar Hamre steinarh at pvv.ntnu.no
Sat Nov 15 18:56:27 CET 2008

On Sat, Nov 15, 2008 at 04:43:31PM +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
> [Bernt M. Johnsen]
>
> Kjenner ikke området, men den tunnellen er ikke på Google Maps,
> <URL:http://geo.topf.org/comparison/index.html?mt0=googlemap&mt1=mapnik&lon=8.4727764&lat=63.1327771&z=15>.
>
> Googlesøk tyder på at E39 langs Vinjefjorden har vært høyt prioritert
> på veiutbyggingsplanene en god stund, så det virker ikke umulig at de
> har gjort endringer der.

Det kan også hende at deter noen som har hatt en GPS-trace fra en GPS
som har mistet fixen akkurat her, og dermed antatt at det var en tunnel.
(Har gjort den feilen selv. Ikke alltid like lett å huske hvor tunnelene
var, hvis du har vært på en lengre tur.)

Akkurat her har er det ingen som har lastet opp noen GPS-trace,
så det er ikke så lett å sjekke. Det er bra å laste opp flere
GPS-tracer av de samme veiene, slik at vi får mer å sammenligne med.

I følge vegvesen.no, starter dagens veiutbyggingsprosjekt en liten
mil lengre øst, og omfatter ca 15km ny veg. Jeg ser ikke noen tunnel
i beskrivelsen av delenterprisene.

Dette arbeidet er vel årsaken til at vegen for øyeblikket er stengt:

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1224497310347&pagename=VPE39RenndalenM%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

	Steinar