[NUUG kart] Trillestier i Nordmarka

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Wed Oct 1 11:57:54 CEST 2008

2008/9/28 Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>:
> Det beste ville kanskje være å bestemme seg for en standard, og dokumentere
> denne på wikien. Der vil andre også finne det igjen senere.

det er det absolutt et behov for nå:
i dag så jeg at tracktype=grade1-5 fikk status "Abandoned":
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/grade1-5
skjønt det står ikke noe her:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:tracktype

det vil si at denne erstattes av surface=*[1], access=*[2],
evt også smoothness[3] som er oppe for avstemning nå.

etter min første "æsj, nå må jeg gjøre om alt"-reaksjon synes
jeg mer beskrivende merking av highway=track er riktig utvikling.

[1]: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:surface
[2]: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:access
[3]: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Proposed_features/Smoothness