[NUUG kart] Suunto T4 GPS

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri Oct 10 13:55:31 CEST 2008

Dag Bjerkeli <dag at jodalin.org> wrote on 10.10.2008 13:36:48:

> Vel, han har fått svar fra Suunto supportsenter.  Så da kan jeg jo
> svare på mitt eget spørsmål her :-)
> GPS poden sender ikke posisjonsdata til T4.  Det eneste en får
> er fart og distanse.  Altså komplett ubrukelig til dette formålet.
> For min del må jeg si at jeg er litt glad for at jeg falt ned på
> Edge 705 og ikke Suunto da jeg skulle velge.  Min kompis føler
> seg på en måte litt lurt nå da :-(

Ja, det var jo dårlig. Jeg trodde også de fleste sportsklokker med GPS
hadde mulighet til å lagre et spor.

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en Garmin Forerunner 405 som et supplement
til min ordinære GPS, og da jeg var ute og kikket på hva som fantes så jeg
også på Suunto sine modeller.

Min Forerunner lagrer spor og en rekke andre data på et eget format
beregnet for treningsprogrammer, men det er en smal sak og trekke ut
spordata og konvertere det til gpx-filer. Fant et program på nettet som
heter TCX converter som gjorde dette enkelt.