[NUUG kart] Fwd: Nytt: Vil ikke frigi kartdata

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Fri Oct 17 22:18:43 CEST 2008

sukk... den gikk bare til Gustav......

---------- Forwarded message ----------
From: Bernt M. Johnsen <berntm at gmail.com>
Date: 2008/10/17
Subject: Re: [NUUG kart] Nytt: Vil ikke frigi kartdata
To: Gustav Foseid <gustavf at gmail.com>

Skuffet? Ja. Overrasket? Nei. Det er i de senere årene etablert flere
statseide virksomheter som skal tjene penger på kartdata og som igjen
allerede har inngått avtaler med kommersielle aktører om slike data
(F.eks. Norsk Eiendomsinformasjon AS,
http://www.eiendomsinfo.no/wps/infoland/hp). Det ville overrasket meg
stort om regjeringen skulle finne på å sparke beina under "sine egne"
aksjeselskaper. Skal man oppnå noe i denne saken, er det lovgiverne
v/Stortinget som må overtales. Forvaltningen v/regjeringen har
allerede interesser i at det skal fortsette som i dag.

Bernt Marius Johnsen

--
Bernt Marius Johnsen