[NUUG kart] Øyer i vann

Knut Arne Bjørndal bob at cakebox.net
Mon Apr 13 11:21:25 CEST 2009

On Mon, Dec 22, 2008 at 12:12:51PM +0100, Gustav Foseid wrote:

> Indre way må ikke tagges, det er definitivt ting som rendres nå med "blank"
> indre way. Så lenge osm2pgsql er nødvendig for alle rendere som bruker
> PostGIS (det er ihvertfall alt som bruker mapnik og mapserver), bør man nok
> ta hensyn til at denne er litt buggy. Så vidt jeg har klart å finne ut,
> betyr det at:
>
>  - Indre og ytre veg går motsatt veg
>  - Indre veg tagges passende, dersom det kun er et hull, bruk samme tag som
> på ytre
>
> Da har man sikret seg i de fleste tilfeller.

Jeg tror ikke dette er riktig (lenger), det har blitt fikset ganske
mye på multipolygon-støtten til osm2pgsql. I en notis på wikien står
det til og med at indre vei må være helt fri for tags,
inkl. created_by.

Det er noen bugs ifm changeset-håndtering og relations, elns, så hvis
en ser på dette er det ukentlige oppdateringer etter planet-dump som
gjelder, evt. hourly-updates vil nok brekke.

Og hvis noen finner noen bugs - si i fra til f.eks. dev-lista, så blir
det sikkert fikset, i stedet for at vi sitter her og diskuterer det på
et språk de som kan fikse det ikke forstår.

Forøvrig er min mening at samme tags på indre og ytre vei er helt
feil, tags på indre vei bør være for en evt. feature inne i hullet i
multipolygonet.

--
Knut Arne Bjørndal
aka Bob Kåre