[NUUG kart] Øynavn på helgeland

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Mon Aug 3 19:34:30 CEST 2009

Hadde behov for et kart med navn på noen av øyene åp Helgeland. Da jeg
skulle legge inn det, fant jeg at en del fjelltopper lagt inn av Sven S_
(alle med store bokstaver) har navnet til øya og ikke til fjellet.

Noen eksempler:
Tomskjelven på Tomma var navngitt TOMMA
Stokkatinden på Handnesøya var navngitt HANDNESOYA
Lurøyfjellet på Lurøya var navngitt LUROYA
Hestmonkallen på Hestmona var navngitt HESTMONA
Risnestinden på Åmøya var navngitt AMOYA

Noen som vet hvor disse data kommer fra og om det er utbredt langs hele
kysten? Jeg antar at dette krever en del rydding, og jeg lurer på hva slags
kvalitetssikring som er gjort (jeg antar dette er importerte data).
source-tag er heller ikke angitt.
--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"