[NUUG kart] Bysykkel

Espen Arnesen zarkzervo at gmail.com
Wed Aug 12 16:19:10 CEST 2009

Inntil ganskel nylig, var det ikke registrert noen noder i Oslo for
Bysykkel. Her er deres hjemmeside:
http://www.oslobysykkel.no/index.html

Slik tagger jeg nå:
amenity=bicycle_rental
ref=50
capacity=30
name=Oslo Bysykkel 50
operator=Bysykkel

Navnet i det tilgjengelige kartet er en beskrivelse av plasseringen, derfor
har jeg valgt å bruke referansenummeret i navnet da dette står synlig på
stativene og brukes i kartet.

Bør operator byttes til "Oslo Bysykkel"? Jeg har brukt Bysykkel da det er
tilsvarende tilbud i Drammen og Trondheim.

Bør name byttes? Jeg ser det kanskje som hensiktsmessig å bruke
referansenummeret som navn, men plasseringen som står i kartet syns jeg er
lite hensiktsmessig da man ikke vil søke på dette.

-Espen aka zarkzervo