[NUUG kart] Forvaltningsreformen: Riksveier blir fylkesveier.

Bjorn Munch Bjorn.Munch at sun.com
Mon Aug 17 11:19:47 CEST 2009

On 17/08 11.01, Edward Welbourne wrote:

> ikke akurat det, men i nærheten av Sørvågen (et steinkast bort fra Å)
> på Moskenesøya i Lofoten var E 10 (som nå er oppkoblet helt til stort
> land, uten ferge) tett nok at alt må være forsiktig når en lastebil
> eller kamping-vogn møter trafikk i mot-retning; og veggen bøyer for
> mye til at jeg kan beskrive den som trunk - denne Europaveg er sikkert
> tertiary !

Jeg både busset og syklet den veien i sommer, og det var nokk litt
trangt ja. Og en bro (eller var det to?) ved Hamnøy/Sakrisøy er
lysegulert med bare ett kjørefelt, så smalt at en stor bil ikke engang
kan passere en sykkel.  Hmm dette burde jeg ha lagt inn...

Men veien er også eneste adkomst til de ytre delene av Lofoten, selv
per sykkel fins ikke noe alternativ (utenom vei forbi tunellene).

- Bjørn