[NUUG kart] Forvaltningsreformen: Riksveier blir fylkesveier.

Bernt M. Johnsen berntm at gmail.com
Mon Aug 17 13:11:49 CEST 2009

2009/8/17 Edward Welbourne <eddy at opera.com>:

> ikke akurat det, men i nærheten av Sørvågen (et steinkast bort fra Å)
> på Moskenesøya i Lofoten var E 10 (som nå er oppkoblet helt til stort
> land, uten ferge) tett nok at alt må være forsiktig når en lastebil
> eller kamping-vogn møter trafikk i mot-retning; og veggen bøyer for
> mye til at jeg kan beskrive den som trunk - denne Europaveg er sikkert

For openstreetmat i Norge har vi (aller i alle fall har hatt)
konsensus på at det er administrasjonsnivået på veien som gjelder, og
ikke en subjektiv vurdering av veistandarden. Europavei er trunk. Se
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features#Main_roads

--
Bernt Marius Johnsen
"Melius vivit qui remigat"