[NUUG kart] Forvaltningsreformen vs trunk/primary/secondary

Håkon Enger hakon.enger at umb.no
Mon Aug 17 15:28:32 CEST 2009

On Mon, 2009-08-17 at 13:35 +0200, Gorm E. Johnsen wrote:
> Igjen kommer debatten ned på diskusjon om enkeltveier...
> Argumenter som at "den er for smal til å være en trunk" eller "på
> folkemunne vil den fortsatt bli kalt 'riksveien'" er fullstendig
> forkastelig og vil bare føre til latterlige edit-wars.
>
> Det vi trenger er helt konkrete, observerbare indikasjoner for hva som
> skal være primary etc.

I Oslo er det ingen forskjell på kommunal- og fylkesvei (Oslo er både
kommune og fylke), og dessuten er både tertiary, unclassified og
residential brukbare på kommunale veier. Har det vært noen "latterlige
edit-wars" som følge av dette? Jeg synes ikke vi burde lage for mye
byråkrati rundt denne taggingen, så lenge det ikke faktisk oppstår slike
problemer.

  Håkon