[NUUG kart] Anbefalt GPS for mapping og turbruk

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Thu Aug 20 15:18:31 CEST 2009

"Hans F. Nordhaug" <Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no> wrote on 20.08.2009
13:51:29:

> Hei!
>
> Da jeg startet med OSM for snart et år siden, valgte jeg en
> minimumsløsning. En billig GPS for bilen som (såvidt) kan brukes til
> kartlegging på sykkel - TomTome One (med Event_Logger). Nå lurer
> jeg på å skaffe meg skikkelig utstyr som jeg i tillegg kan bruke til
> på fjelltur. Er det Garmin som er tingen - og i så fall hvilken
> modell - Oregon?
>
> Innspill taes imot med takk.

Hei

Jeg har brukt forskjellige Garminmodeller i mange år.  De aller fleste er
veldig gode og egner seg godt til OSM-arbeid.  Jeg bruker en ekstern
antenne når jeg tracker med bil.  Oregon har ikke tilkobling for det.  Det
har bl.a. Colorado og 60 csx.  Det er også litt andre småforskjeller, men
det er egentlig ikke viktige detaljer. Mer hva man liker.