[NUUG kart] Anbefalt GPS for mapping og turbruk

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Sat Aug 22 19:07:35 CEST 2009

 Torsdag 20. august 2009 15.18.31 skrev Sverre Didriksen :
> "Hans F. Nordhaug" <Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no> wrote on 20.08.2009
>

> Hei
>
> Jeg har brukt forskjellige Garminmodeller i mange år.  De aller fleste er
> veldig gode og egner seg godt til OSM-arbeid.  Jeg bruker en ekstern
> antenne når jeg tracker med bil.  Oregon har ikke tilkobling for det.  Det
> har bl.a. Colorado og 60 csx.  Det er også litt andre småforskjeller, men
> det er egentlig ikke viktige detaljer. Mer hva man liker.
>
> -Sverre

Jeg har så langt bare brukt en Blackberry telefon med  innebygget gps. Jeg ser
at den gir  noen tilfeller av unøyaktig sporing, så jeg redigerer alltid med
et satelittbilde i bakgrunnen. Telefonen har imidlertid fullt tastatur, og
programvaren lar meg lage punkter på sporet der jeg kan legge inn en tekst.
Jeg pleier å notere veinavn, veikvalitet,egenskaper ved omkringliggende
landskap og annet jeg gjerne vil huske til jeg begynner å redigere kartet. Nå
har jeg lurt på å skaffe meg en bedre gps, men jeg lurer på hvordan jeg
fortsatt kan ta notater. Man kan vel ikke legge inn noe tekst i disse
enhetene?
-Bjørn