[NUUG kart] Hvordan henter jeg ut noder med bestemte tagger fra OSM?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Feb 15 22:26:53 CET 2009

Hei.  Jeg er igang med å lage et kart over overvåkningskamera i Norge,
basert på informasjon fra OpenStreetmap, og skulle gjerne hatt en rask
og enkel måte å hente ut alle slike kamera fra OSM.  En treg og enkel
måte å gjøre dette på er f.eks.

  xpath -e "/osm/node/tag[@k='man_made'][@v='surveillance']/.."
  xpath -e "/osm/node/tag[@k='highway'][@v='speed_camera']/.."

Problemet med xpath fra libxml-xpath-perl i Debian, er at den laster
hele XML-fila inn i minnet.  Det går dårlig når jeg forsøker for hele
Norge på min bærbare med 1 GB RAM (prosessen blir litt over 1 GB
stor).

Noen som har tips til hvordan dette bør gjøres?

Se <URL:http://personvern.no/wiki/index.php/Kameraovervåkning> for
informasjon om prosjektet.

Vennlig hilsen,