[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Wed Jan 28 19:17:36 CET 2009

2009/1/28 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> Det ser jo veldig bra ut.  :)

Jeg sier meg enig i dette. Imponerende bra!

> Sammenlignet med Google Maps er det jo mange flere detaljer med på
> OSM, jamfør
>
> Ser dog at litt i Spilengrenda og Bavergrende, samt veier internt i
> Kongsberg Næringspark mangler.  Også noen små stikkveier i sentrum som
> kun finnes på Google Maps, ser det ut til.

N50-vegene i Google Maps har i en del kommuner med seg veldig mye
innkjøring. Bl.a. i Oslo ser det ut til alle innkjøringer til villaer uten
tomtegrense til offentlig veg, har innkjøring tegnet inn i N50. Jeg ville
kanskje tatt en ekstra titt på om noen veger mangler før jeg oppdaterte fra
99% til 100%.

Samtidig bruker Google de relativt grove dataene fra N250 til jernbane og
vann. Her er jo OSM-dataene betydelig bedre på de fleste stedene.

Neste steg er kanskje litt flere amenities og slikt, samt navngi
boligområder (noe det mangler mye av i OSM, imho)?

 - Gustav