[NUUG kart] Kongsberg nesten komplett?

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Thu Jan 29 15:16:27 CET 2009

2009/1/29 Erik Johannessen <erij at online.no>

> Jeg har sett litt på resten av Sørlandsbanen (den er vel stort sett bra
> der folk lett kan justere den i forhold til veier etc), Bratsbergbanen
> og Breviksbanen i osm.  Det er ganske mye forbedringspotensiale.

Solørbanen er også ganske grov (på den annen side så er Glomma i området
like unøyaktig, og de fleste synes kanskje den er viktigere). Det finnes vel
en eller annen jernbaneentusiast på jernbane.net som må ha en GPS?

> Jeg prøvde å logge Bratsbergbanen med GPS, men det funka skikkelig
> dårlig.  Mulig det er pga. at den mye av strekningen ligger i en trang
> dal.  Eller er det generelt vanskelig på tog pga. vognene og
> høyspentledningen som lager mye støy?

Det kan jo være en kombinasjon. Å sitte inne i ei blikkboks i bunnen av en
dal kan jo knapt gi optimale forhold. Jeg hadde ikke problemer med
Kongsvingerbanen (NSB lokaltog), mens nattog på Nordlandsbanen fungerte
dårlig.

På Bratsbergbanen går det vel et begrenset antall togsett, så man kan f.eks.
møte opp på Notodden stasjon litt før 0812 og feste en tracker på tog 2575
og hente den igjen kl. 1054 på tog 2576 :-)

 - Gustav